Bu Blogda Ara

17 Mayıs 2011 Salı

Avrupa E-Ticaret Rakamları Belli Oldu




Geçenlerde internetretailer.com sitesi “The Top 300 Europe” başlıklı bir rapor yayınladı. Bu rapor, internet üzerinden satış yapan web sitelerinin satış rakamlarına göre düzenlendi. Site, bu raporu hazırlarken daha çok web sitelerinin kendileri olmak koşuluyla birçok farklı kaynaktan faydalanmış. Araştırmada sadece internet üzerinden satış yapan firmaların yanı sıra katalog satışı yapan firmalar, tedarikçi firmaların internet şubeleri ve grup satışı yapan firmalara da yer verilmiş.


Araştırma sadece Avrupa satışlarını kapsıyor ve son bir yıl içindeki satışlar üzerinden bir sıralama sunuyor. Bunun yanı sıra hazırlanan raporda; firmaların geçmiş dönemlerdeki satışları, büyüme oranları, aylık ziyaretçi sayıları, aylık tekil ziyaret sayıları, geri dönüş oranları (başarılı satış sayısı/ziyaret sayısı) gibi veriler de sunulmakta.


Listenin başında e-ticaretin büyük isimlerinden Amazon.com var. Sadece Avrupa’da yapılan satışların dikkate alındığını bir daha hatırlatarak Amazon.com’un Avrupa’da da ne kadar iyi olduğunu söylemek gerekiyor. İkinci sırada gelen Alman giyim ve aksesuar markası Otto’dan yaklaşık 7 milyar dolar daha fazla satış yakalayan Amazon.com ulaşılması zor bir satış rakamına sahip olduğunu gösteriyor. Site ayrıca, 12 milyar dolarlık yıllık satışının yanında 2010 yılında % 40’lık bir büyüme oranına yakalamış durumda.


Listedeki her bir firma için ayrı bir değerlendirme gerekir elbette, fakat listede yoğunlukla bulunan giyim-aksesuar markaları ve büyük toptancılar e-ticaretin önemli görüldüğünde ne kadar büyük karlar getireceğinin bir göstergesi durumunda. Herhangi bir ülke pazarında yapabileceği satışı – belki çok daha fazlasını – internet şubelerinden elde eden Levis, Apple, Marks and Spencer ve H&M gibi markalar internetin önemi bir kez daha vurguluyorlar.
Türkiye’den listeye giren firmalar da var elbette. İnternet penetrasyonu ve internet kullanıcı sayısı göz önüne alındığında daha fazla sayıda Türk internet girişiminin listede olması gerekirken elde olanlar da umut verici olarak değerlendirilebilir. Yıllık yaklaşık 154 milyon dolarlık satış rakamı ve % 31.76’lık yıllık büyüme oranıyla HepsiBurada.com Türkiye’den listenin en üst sırada yer alan firma. Firma genel ortalamada da 76. sırada yer alıyor.


Listede Vipindirim A.Ş. ismiyle yer alan bir Türk firması var. Bu firmanın kurmuş olduğu Türkiye’nin ilk özel alışveriş sitesi Markafoni ise Türkiye’nin ikinci, genel listenin ise 111. sırasında kendine yer bulmakta. 95 milyon dolarlık yıllık satış rakamının yanında 2010 yılındaki % 771, 52’lik büyüme oranına sahip olan firma gerçekten de çok dikkat çekici.


Listenin 120. sırasında yer alan TeknoSa ise 84 milyon dolarlık satış rakamı ve % 22.9’luk yıllık büyüme oranı ile bir diğer göze çarpan Türk firması. 47 milyon dolarlık satış rakamıyla İstanbul Bilişim web sitesi de liste de 163. Sırada bulunmakta. Listede yer alan tüm Türk firmalar ise aşağıdaki tabloda verilmiştir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder