Uzun çalışmalardan sonra sektör olarak tanımlanan çağrı merkezleri, yeni teşvikler nedeniyle hızlı büyümeye hazırlanıyor. Sektördeki istihdamın üç yılda yüzde 270 artması bekleniyor.
Eylem AKTAY
Hemen her sektörde tüketiciyle şirketleri buluşturan çağrı
merkezlerinin ciddi bir istihdam kaynağı olduğu artık herkesçe kabul ediliyor. 2008'in kasım ayında kurulan Çağrı
Merkezleri Derneği de bu yöndeki çalışmalarına hızla devam ediyor. Son olarak kurduğu Gelişim Akademisi'yle gündeme gelen dernek,
özellikle sektörün standartlarını belirlemeye yönelik çalışmalar yapıyor. Sektörle ilgili son gelişme ise artık devlet tarafından da yasal olarak tanınıyor olması. Çağrı
Merkezleri Derneği (ÇMD) Yönetim Kurulu Başkanı Bahadır Pekkan ile bu durumun yaratacağı değişimleri konuştuk.
Kurulduğunuz tarih dikkate alındığında bu kadar sürede devletin çağrı merkezlerini sektör olarak görmesini sağlamak adına ne tür adımlar attınız? Bu hedefe ulaşmak için çok sıkı çalıştık diyebilirim. Yetkili mercilerle yürüttüğümüz görüşmelerde hem sektördeki firmaların gereksinimlerini dile getirdik hem de daha etkili bir sektör oluşturabilmek adına ihtiyaç duyulan konulara dikkat çektik. Dernek olarak ilettiğimiz kanun
önerisinin de dikkate alındığını görmek bizler için sevindirici bir gelişme oldu. Daha önce devlet tarafından tanımlanmamış olan sektörümüz için alınan Bakanlar Kurulu kararı ile, diğer sektörlerde olduğu gibi Ulusal Faaliyet ve Ürün Sınıflaması kapsamına dahil edildik.
Sektördeki standartları yükseltmek adına ne tür girişimlerde bulundunuz? Belirli standartların getirilmesine katkı
sağlamak en önemli hedeflerimizden. Bu doğrultuda bir belgelendirme
projesi hazırladık. Çağrı
Merkezleri Derneği olarak yaygınlaştırmaya çalıştığımız ve Avrupa Standardizasyon Komitesi (CEN) tarafından hazırlanmış bulunan "EN 15838 Müşteri İletişim
Merkezleri Hizmet Belgelendirmesi", bu nedenle büyük önem taşıyor. Çağrı
merkezi müşterilerinin,
çözüm ortaklarının ve çağrı
merkezi çalışanlarının
memnuniyetini sağlamak ve sürekli kılmak da bu sayede mümkün olacak.
Derneğinizin bünyesinde kurulan Gelişim Akademisi'yle neler gerçekleştirdiniz? ÇMD Gelişim Akademisi'yle nitelikli bir eğitim sunarak sektördeki çalışan
kalitesinin en yüksek seviyeye taşınmasını amaçlıyoruz. Bu sayede çağrı
merkezi hizmeti veren firmaların
performans ve
verimliliklerine katkıda bulunulurken, hizmet verilen firmaların müşteri
memnuniyetlerinin yukarıya taşınması da hedeflerimiz arasında yer alıyor. Çağrı
merkezi sektörüne yönelik sertifika ve diploma verebilen tek eğitim programı olan ÇMD Gelişim Akademisi bünyesinde, müşteri temsilcisinden takım
liderine, süpervizörden müdüre kadar çağrı
merkezlerinde görev yapan ya da yapmayı hedefleyen herkese yönelik eğitim veriliyor.
Çağrı merkezlerine getirilen teşvik sistemi nasıl işleyecek? Uygulama kapsamında çağrı
merkezleri de vergi
indirimi,
sigorta primi işveren hissesi desteği,
yatırım yeri tahsisi, faiz desteği gibi teşvik unsurlarından yararlanabilecekler. 31.12.2011 tarihine kadar 4'üncü bölgede (Trabzon, Ordu, Giresun, Rize, Artvin, Gümüşhane, Malatya, Elazığ, Bingöl, Tunceli, Erzurum, Erzincan, Bayburt, Ağrı, Kars, Iğdır, Ardahan, Van, Muş, Bitlis, Hakkari, Şanlıurfa, Diyarbakır, Mardin, Batman, Şırnak, Siirt) başlayan
yatırımlar için
yatırıma katkı oranı yüzde 55, uygulanacak kurumlar vergisinde yüzde 90
indirim oranı belirlendi. İndirilen kurumlar vergisi tutarı
yatırıma katkı tutarına ulaşıncaya kadar
indirimli vergi uygulamasına devam edilecek.
Bakanlar Kurulu'nun teşvik kararının sektöre ilk elden yansımaları ne olacak? Sektörde
yatırım hedefleyen kurumların hem
yatırım tutarlarının artmasını sağlayacak, hem de teşvik kapsamına giren illere yönelecek
yatırımlarla birlikte bu illerimizin ekonomisine önemli bir değer yaratılacak. Aynı şekilde istihdam anlamında da hareketlenme olacak. Öncelikli olarak bu konuya bölgesel değil tüm Türkiye kapsamında bakmalıyız.
Önümüzdeki beş yıl için etkileri ne olur sizce? Bakanlar Kurulu kararıyla birlikte sektörün önünün daha da açıldığını görüyor ve bölgeye katkı yapacak etkili yatırımlar gerçekleştirebileceğimize inanıyoruz. Önümüzdeki beş yılda 4'üncü bölgeye yönelecek çağrı
merkezi yatırımları 100 milyon TL'yi aşacak gibi görünüyor. 4'üncü bölgede bulunan illerde yer alan çağrı
merkezlerinde, bugün itibariyle 4 bini aşkın kişi görev yapıyor ve bu rakamın 2015'e kadar yüzde 270 artış göstermesini bekliyoruz.
http://www.isteinsan.com.tr/isteinsan_gazete/artik_onlar_devlet_de_taniyor.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder