Bu Blogda Ara

17 Mayıs 2011 Salı

TÜRK İNTERNET KULLANICILARININ PROFİLİ

3 Kasım 2010 tarihinde düzenlenen Webrazzi Summit’te yapılan ComScore sunumu Türkiye’de internet kullanımı ve internet kullanıcılarının profiline ilişkin önemli bilgiler içeriyor. Söz konusu sunumda yer alan Türkiye’de internet kullanıcısı sayısına, internet kullanımında dünyadaki yerimize, Türk internet kullanıcılarının demografik özelliklerine ilişkin bilgiler aşağıda yer alıyor.

ComScore’un Eylül 2010 tarihli verilerine göre Türkiye’de 15 yaş üstü evden ve işyerinden internete bağlanan 22.375.000 internet kullanıcısı var. ComScore’un ölçüm verileri ev ve işyeri dışında internet kafe gibi yerlerde ortak paylaşılan bilgisayarlardan ve mobil cihazlardan internete yapılan erişimi içermediği ve Türkiye’de internet kafe kullanımı hala yüksek bir oranda (%24,1 – 2009) olduğu için Türkiye’de  internet kullanıcısı sayısının bu rakamdan 10.257.000 kişi daha fazla, diğer bir ifadeyle 32.632.000 kişi olduğu tahmin ediliyor. Bu rakam Türkiye nüfusunun yaklaşık %44′ünün ara sırada olsa internete girdiğini gösteriyor.
ComScore’un 15 yaş ve üstü, evden ve işyerinden internete bağlanan kullanıcıları baz alarak yaptığı çalışmada Nisan 2010 tarihli verilere göre 22,2 milyon internet kullanıcısı ile dünyada en kalabalık 12 nci internet nüfusuna sahip ülkeyiz. Bu sıralamada bir önceki sene 14 üncü sırada iken Nisan 2010 tarihi itibarıyla 12 nci sıraya ilerlemiş durumdayız. Dünyada en çok internet kullanıcısı ise aşağıdaki grafikten görüleceği üzere 259,4 milyon kişi ile Çin’de.
 
Türkiye, internet kullanıcılarının internette harcadıkları zaman açısından ise ComScore’un Ocak 2010 tarihli verilerine göre aylık 33,9 saatlik internet kullanımı ile dünyada 5 inci sırada. Aşağıdaki grafikten görüleceği üzere  Türk kullanıcıların internette harcadıkları zaman Amerika, İngiltere, Fransa gibi gelişmiş ülkelerin internet kullanıcılarından daha fazla. İnternette en çok zaman geçiren kullanıcılar ise aylık 44,2 saatlik internet kullanımı ile Kanada’dan çıkıyor.
ComScore’un Eylül 2010 tarihli verilerine göre bütün gelişmekte olan ülkelerde interneti yoğun olarak kullanan kullanıcıların toplam sayfa gösterimlerindeki payı İngiltere için olan verilerin üzerinde. Aşağıdaki grafikten görüleceği üzere İngiltere’de toplam web sayfası gösterimlerinin %57′lik kısmı internet kullanıcılarının %20′lik kesimi tarafından gerçekleştiriliyor. Türkiye’de ise bu oran %59 ile İngiltere’nin biraz üzerinde olsa da İngiltere verilerinden fazla farklılık göstermiyor. Bu yönden Çin, internet kullanıcılarının %20′lik kesiminin toplam web sayfası gösterimlerinin %65′lik kısmını gerçekleştirmesi ile İngiltere verilerinden en çok ayrışan ülkeyi temsil ediyor.
ComScore’un Ocak 2010 tarihli verilerine göre Türkiye’de internet kullanıcılarının %39′u 15-24, %31′i 25-34 yaş grubundan. Başka Bir ifadeyle Türkiye’deki internet kullanıcılarının %70′i 34 yaş ve altı kişilerden oluşuyor. İngiltere’de ise 34 yaş ve altı kullanıcıların toplam internet kullanıcıları içindeki payı %39. Türkiye’de 35 yaş ve üstü gruplarda internet kullanımının gelişmiş ülkelere göre düşük seviyelerde olması, ülkemizde internet kullanıcı sayısının artması için hala büyük bir potansiyel olduğunu gösteriyor.
Türkiye, internet kullanıcılarının girdikleri internet sitesi kategorilerine göre ise İngiltere ile benzerlik gösteriyor. ComScore’un Ocak 2010 tarihli verilerine göre Türk internet kullanıcıları arama motoru, haber-bilgi, oyun ve spor kategorilerinde diğer ülkelerden daha fazla içerik tüketiyor.
Son olarak üzerinde çok kafa yorulan sosyal medya kullanımına ilişkin bir istatistik geliyor. ComScore verilerine Türkiye’de internet kullanıcılarının sadece %5′i sosyal paylaşım sitelerini kullanmıyor. Diğer bir ifadeyle ülkemizde internet nüfusunun %94,9′u en az bir sosyal paylaşım sitesine üye. Aşağıdaki grafikten görüleceği üzere sosyal paylaşım sitelerinin internet nüfusuna erişimi yönünden dünyada Meksika, Brezilya, Kanada, İspanya gibi ülkelerden sonra 5 inci sıradayız.
KAYNAK:
 ComScore Press&Events, State of  the Turkish Internet, Mike Read SVP&Managing Director Europe, 03/11/2010.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder