Bu Blogda Ara

16 Mayıs 2011 Pazartesi

TÜRKLER İNTERNETTE HARCADIKLARI ZAMANIN YÜZDE 25'İNİ SOSYAL AĞLARDA GEÇİRİYOR

ComScore’un Haziran 2010 tarihli verilerine ve standart internet kullanıcısı (15 yaş ve üstü, evden ve işyerinden internete bağlanan internet kullanıcıları dahil, internet kafe gibi ortak paylaşılan bilgisayarlar ve mobil cihazlardan internete bağlantı hariç) tanımına göre Türkler internette geçirdikleri zamanın %25′ini sosyal ağlarda harcıyor.

Aşağıda yer alan grafikten görüleceği üzere Rus kullanıcılar internette harcadıkları zamanın %45′ini sosyal ağlara ayırmaları ile listenin başını çekiyor. Listede Rusya’yı %34 oranıyla Filipinli kullanıcılar ve %31 oranıyla Endonezyalı kullanıcılar takip ediyor. Bu oranın dünya ortalaması ise ComScore verilerine göre %15.

Türkiye listede %25 oranı ile internet kullanıcılarının sosyal ağlarda en çok zaman geçirdiği ilk 6 ülke arasında yer alıyor. İnternet kullanımlarında sosyal ağlara en az zaman ayıran internet kullanıcıları ise %3 oranı ile Vietnamlı, %4 oranı ile Japon ve %7 oranı ile Çinli kullanıcılar olarak görülüyor.

Listede sosyal paylaşım sitelerinde en çok zaman geçiren kullanıcıların tamamının gelişmekte olan ülkelerden olması dikkat çekiyor. Diğer taraftan, sosyal paylaşım sitelerinde en çok zaman harcayan ilk 6 ülkenin Rusya hariç (Rusya’da Vkontakte isimli sosyal paylaşım sitesi lider) Facebook’un pazara hakim olduğu ülkeler olması ortak nokta olarak öne çıkıyor. Listenin sonlarında yer alan ve internet kullanıcılarının sosyal paylaşım sitelerinde en az zaman harcadığı ülkelerin tamamında ise Facebook’un sosyal paylaşım siteleri kategorisinde lider olmadığı görülüyor.

KAYNAK: ComScore, Data Passport, Second Half 2010.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder